Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

10 listopada, w przededniu 104 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, uczniowie klas 3i2 oraz 2I1 wraz z opiekunami Agnieszką Smolarczyk oraz Marcinem Kusiakiem pod czujnym okiem pana dyrektora Zbigniewa Matygi mieli okazję uczestniczyć w wycieczce przedmiotowej do Warszawy.

Celem wyjazdu był udział w lekcji muzealnej „Trudny wiek XX ‘’ oraz zwiedzanie Muzeum Techniki mieszczącego się w budynku Pałacu Kultury i Nauki. Zwiedzanie Sali wystawowej Muzeum Narodowego Techniki zaczęliśmy - jak przystało na uczniów ,,elektronika”- od ekspozycji ,,Historia koputerów-Liczy się!” Tam czekały na nas mechaniczne symulatory, kalkulatory biurowe i komputery niemal współczesne i te z początków informatyki. Kolejna wystawa ,,Historia transportu-morzem, lądem i powietrzem” prezentowała globalny rozwój technik przemieszczania się człowieka od zarania dziejów do czasów współczesnych.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był udział w lekcji muzealnej poświęconej 1000-letniej złożonej historii relacji polsko-żydowskich. Stała ekspozycja wystawy, mieszcząca się w muzeum na Muranowie, podzielona została na 8 części. Barwy, dźwięki, stylistyka przeprowadzały nas przez poszczególne epoki historyczne. Zaczęliśmy od opisu ziem polskich przez kupca Jbrahima ibn Jakuba. Za pomocą dziesiątków dotykowych ekranów, setek cytatów z najróżniejszych dokumentów i ogromnej makiety Krakowa i Kazimierza wędrowaliśmy razem z kupcami przez całą Europę. Poznaliśmy kochankę króla Kazimierza –Esterę, poznawaliśmy zwyczaje panujące w renesansowych miasteczkach, trafiliśmy na targowisko, zachwycaliśmy się najbardziej efektownym fragmentem ekspozycji - rekonstrukcją synagogi z Gwożdźca, siedzieliśmy w żydowskim kinie, przemierzaliśmy ulicę Warszawy z okresu międzywojnia, by na koniec wkroczyć w ponury okres narastania antysemityzmu. Odczuwając niepokój i smutek, zwiedzaliśmy tę ponurą część poświęconą Holokaustowi i II wojnie światowe.

Zwiedzanie skończyliśmy powracając do monumentalnego holu głównego,gdzie zaczęła się ta niezwykle ciekawa opowieść i niecodzienna lekcja wspólnej historii.