Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

W tym roku obchody 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości postanowiliśmy uczcić w sposób nietypowy, gdyż odeszliśmy od nadmiernego patetyzmu na rzecz szeregu projektów, które zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy razem z uczniami Elektronika.

Okazuje się, że młodzi ludzie potrzebują innych form wyrazu dla zamanifestowania patriotyzmu. Dzień 11 listopada powinien być radosnym doświadczeniem w życiu każdego Polaka, bo upamiętnia wydarzenia z 1918 roku, kiedy to Polska po 123 latach niewoli odzyskała niepodległość.

 

Dlatego z okazji Tygodnia Niepodległości zaproponowaliśmy przegląd piosenek, które łączy tematyka- Polska! Codziennie, o symbolicznej godzinie – 11.11, prezentowaliśmy za pośrednictwem szkolnego radiowęzła jeden utwór, który kojarzy nam się z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Ale to nie wszystko!

 

10 listopada cała społeczność Elektronika mogła oddać swój głos na przebój, który najlepiej wpisuje się w nowoczesne rozumienie patriotyzmu. Wśród utworów nie mogło zabraknąć takich przebojów jak: Kult – „Polska”, Marek Grechuta „Ojczyzna”, Chłopcy z Placu Broni „Niepodległość”, Muniek Staszczyk „Pola”, Katarzyna Nosowska „Polska” czy Obywatel G.C. „Nie pytaj o Polskę”. Decyzją uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Elektronicznych pierwsze miejsce ex aequo zajęły utwory zespołu Kult oraz Muńka Staszczyka. Drugie miejsce w 1. notowaniu naszej listy przebojów zajął Marek Grechuta, trzecie Obywatel G.C. 10 listopada o godz. 9.00 przedstawiciele wszystkich klas spotkali się, by w atmosferze zdrowej rywalizacji zmierzyć się z wiedzą historyczną na temat wydarzeń związanych z drogą Polski do odzyskania niepodległości. Uczniowie musieli odpowiedzieć , niekiedy na nieszablonowy zestaw pytań, który sprawdzał nie tylko wiedzę, ale i kreatywne myślenie uczestników Wielkiego Testu o II Rzeczypospolitej. Niekwestionowanym zwycięzcą okazała się drużyna reprezentująca klasę 4TM, która zdobyła maksymalną liczbę punktów, drugie miejsce zajęli uczniowie klasy 2M, trzecie zaszczytne miejsce na podium wywalczyli uczniowie klasy 1I. Dziękujemy wszystkim drużynom, które odpowiedziały na apel i stawiły się o wyznaczonej godzinie, by wziąć udział w zabawie połączonej z nauką, w myśl naszego motta, że : „w pojedynkę możemy zrobić tak niewiele; razem możemy zrobić tak dużo!”.

 

A jak uczniowie widzą patriotyzm? Data 11.11.2022 r. stała się pretekstem do stworzenia projektu zdjęć o charakterze patriotycznym, na których uczniowie mogli wyrazić siebie, pokazać wartości, które są dla nich ważne, mieli okazję udowodnić, że patriotyzm jest czymś naturalnym, normalnym, nieschematycznym. W realizację przedsięwzięcia włączyła się cała społeczność szkolna, która z wyjątkowym zaangażowaniem pozowała do zdjęć klasowych. Efekty naszej pracy zobaczycie niebawem !

 

Tradycją naszej szkoły stało się odśpiewanie hymnu państwowego. Dlatego 10 listopada o symbolicznej godzinie – 11.11, w ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości, zaprosiliśmy uczniów oraz nauczycieli do wspólnego odśpiewania hymnu narodowego. Tym samym dołączyliśmy do szkół, przedszkoli, placówek polonijnych, które odpowiedziały na apel Ministra Edukacji i Nauki i włączyły się już piąty raz do ogólnopolskiej akcji o charakterze patriotycznym. Warto przypomnieć, że to kontynuacja akcji, która rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy to wzięło w niej udział około 5 mln uczniów i prawie 480 tys. nauczycieli.

 

Chcielibyśmy podziękować Dyrekcji za wsparcie oraz motywowanie do działania, wszystkim nauczycielom za wyrozumiałość, dobrym duchom przedsięwzięcia, czyli p. Zuzannie Dobkiewicz oraz p. Bożenie Bakinowskiej- Marchewce za dobre serce i niezawodność; uczniom klas: 4M, 4I, 1R i 1A za wszelką pomoc - również techniczną i logistyczną! Do zobaczenia za rok!

Organizatorzy