Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

Dnia 30 listopada 2021 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wirtualnej konferencji dla uczniów szkół o profilu zawodowym „Niemiecki – Twoja przyszłość” we współpracy z Goethe Institut w Warszawie oraz Wirtualnym Centrum Targowo-Konferencyjnym AVATARLAND. Formuła udziału w konferencji była dość innowacyjna, gdyż po raz pierwszy uczniowie mogli wziąć udział w przedsięwzięciu jako avatar.

 

Podczas konferencji uczniowie mogli:

  1. Wysłuchać krótkich interaktywnych wykładów,
  2. zapoznać się z ofertą firm niemieckich skierowaną do przyszłych absolwentów szkół o profilu zawodowym (prezentacja firm Thyssenkrupp, CSP oraz Balluff)
  3. poznać zasady rekrutacji i wymagania stawiane przyszłym pracownikom,
  4. wypróbować materiały do nauki słownictwa za pomocą Merge Cubes (z rozszerzoną rzeczywistością),
  5. zapoznać się ze wskazówkami, jak najlepiej uczyć się języka niemieckiego oraz
  6. dowiedzieć się jak przygotować się do studiów w Niemczech.

Dodatkowo gościem specjalnym był finalista olimpiady zawodowej, który podzielił się z uczniami swoimi doświadczeniami. Podczas konferencji uczniowie przemieszczali się po wirtualnej przestrzeni, a na zakończenie uczniowie wraz z opiekunem (P. Joanną Łyjak) wzięli udział w wirtualnej dyskotece. Udział w wirtualnej konferencji był częścią projektu polsko-niemieckiego „Sprachbrücke” realizowanego przez uczniów naszej szkoły pod patronatem Instytutu Goethego w Warszawie.