Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

Decyzją Jury Konkursu, uczniowie Piotr Krzyczkowski i Jakub Kierasiński z klasy 4TM2 otrzymali wyróżnienie za projekt „Stanowisko do programowania sterownika PLC oraz panelu operatorskiego HMI sterującego przemysłowym transporterem taśmowym za pomocą falownika oraz badania zaawansowanych czujników optycznych wraz z elementami pneumatycznymi. Przygotowanie instrukcji do prowadzenia ćwiczeń symulujących realne warunki industrialne”, przygotowany pod kierunkiem dr. inż. Marcina Makowskiego.

Jury Konkursu oceniło prace wykonane przez uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych (licea i technika) min.: pod względem pomysłowości, oryginalności rozwiązania, przydatności, wpływu na poprawę warunków bezpieczeństwa, dostępności wykorzystanych materiałów, estetyki wykonania, przygotowanej dokumentacji i projektu oraz umiejętności pracy w zespole. Konkurs odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki. Patronat medialny sprawował Przegląd Techniczny – najstarsze czasopismo techniczne w Polsce i Europie.

Na specjalne podkreślenie zasługuje fakt, iż wszystkie prace, które przeszły do III etapu prezentowały wysoki poziom i wykazywały kreatywność dzieci i młodzieży oraz duże zaangażowanie opiekunów. Prace dowodzą, iż młodzi ludzie mają wiele wspaniałych pomysłów, a idea konkursu „Mam pomysł na innowacyjne rozwiązanie” znajduje zrozumienie u opiekunów.

Jury Konkursu składa specjalne podziękowania i uznanie opiekunom autorów wszystkich prac oraz Terenowym Jednostkom Organizacyjnym, które włączyły się w organizację Konkursu.

Organizatorzy Konkursu przekazali informację dotyczącą spotkania ze zwycięzcami oraz ich opiekunami (o ile sytuacja epidemiczna na to pozwoli) na uroczystości rozdania nagród 22 września 2021 r. w Warszawskim Domu Technika NOT. Uczniom serdecznie gratulujemy!